ماڵه‌وه‌ > NNSROJ > زمان و ئەدەبیاتی کوردی خرایە لیستی وانەکانی خوێندنی زانکۆی کوردستان

زمان و ئەدەبیاتی کوردی خرایە لیستی وانەکانی خوێندنی زانکۆی کوردستان

NNSROJ: کارناسیی زمان و ئەدەبیاتی کوردیی خراوەتە لیستی ئەو بژارانە کە خوێندکارانی کورد و ئێرانی دەتوانن لە پاییزی ئەمساڵەوە لە زانکۆی کوردستانی سنە دەست بە خوێندنی بکەن.

بەختیار سەجادی، مامۆستای زانکۆی کوردستان لە سنە، هەواڵەکەی پشتڕاست کردۆتەوە و ڕایگەیاندووە کە لە پاییزی ئەمساڵەوە ئەو زانکۆیە ٤٠ خوێندکار لە بەشی زمان و ئەدەبی کوردیوەردەگرێ.

بەو پێیە، ئەو خوێندکارانەی کە لە قۆناخی یەکەمی تاقیکاریی سەراسەریی خوێندکاران لە ئێران سەرکەوتوو بوونە، بۆیان هەیە ئەو بەشە هەڵبژێرن.

سەجادی کە خۆی بەرپرسی ئەو بەشە لە خوێندنی زانکۆی کوردستانە، پێشنیاری بە خوێندکارانی ئارەزوومەند کردووە لە فۆڕمی هەڵبژاردنی بەشەکانی خوێندن بۆ پاییزی ئەمساڵدا، زمان و ئەدەبیاتی کوردی بە کۆدی ١٠٥٢٥ هەڵبژێرن.

گەرچی ئەوە چەندەمین ساڵە، کە باس لە ئەگەری دەستپێکی خولی پەروەردەی کارناسیی زمان و ئەدەبیاتی کوردی لە زانکۆی کوردستانی سنە دەکرێ بەڵام تا ئێستاش ئەو یەکە وەڕاست نەگەڕاوە.

حەسەن ڕووحانی، سەرۆککۆماری ئێستای ئێران، بەر لەوەی بگاتە ئەو پۆستە، لە سەردەمی بانگەشەی هەڵبژاردندا، بەڵێنی دابوو کە مادە فەرامۆشکراوەکانی یاسای بنەڕەتیی ئێران سەبارەت بە مافی پەروەردە و فێربوون بە زمانی زگماکیی کەمەنەتەوەکان، جێبەجێ دەکات.

هەرچەند ساڵی ڕابردوو، فەرهەنگستانی زمان و ئەدەبی فارسی، پاش ئەوەی هاتنە ڕۆژەڤی ئەم باسە، دژکردەوەی توندی بەرانبەر ئەو بەڵێنانە نیشان دابوو، لە کۆبوونەوەیەکدا ئەو یەکەی بە توندی ڕەتکردبۆوە و تەنانەت بە پیلان دژ بە زمانی فارسیلەقەڵەم دابوو و خوازیارانی جێبەجێکرانی ئەو مافە زەوتکراوەی بە جیاییخواز و قەومپەرست شوبهاندبوو.

مافی پەروەردە بە زمانی زگماکی، یەکێک لە داخوازە سەرەکییەکانی بزوتنەوەی کورد لە ڕۆژهەڵاتی کوردستان بووە بەڵام کۆماری ئیسلامیی ئێران و پاشایەتیی پەهلەویش، دژایەتیی ئەو داخوازەیان کردووە و لە یاسای بنەڕەتیشدا، تەنیا بە شێوەیەکی ناڕوون، ئیزنێکی سنووردار بۆ فێرکردنی زمانە خۆجێی و قەومییەکان لەپاڵ زمانی فارسی لە قوتابخانەکان و کەڵکوەرگرتنلە زمانیغەیری فارسی لە ڕاگەیاندن و چاپەمەنییەکان دراوە.

خاڵێک کە تەنانەت بەو سنووردارییەشەوە ئیزنی جێبەجێکرانی نەدراوە.
م.م.

Advertisements
:هاوپۆله‌کانNNSROJ
  1. Rojpress
    25 ته‌مموز 2015 له‌ 16:34

    دانشگاه کردستان برای اولین بار در رشته زبان کردی دانشجو می‌پذیرد
    3 ساعت پیش
    هم‌رسانی

    مسئولان دانشگاه کردستان از راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات کردی در این دانشگاه و پذیرش دانشجو در این رشته برای سال تحصیلی آتی خبر داده‌اند.
    به گفته بختیار سجادی، رئیس شورای راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان، تدریس این رشته با پذیرش ۴۰ دانشجوی روزانه از مهرماه سال ۱۳۹۴ آغاز می‌شود.
    آقای سجادی به سایت کردپرس گفت این رشته با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد شده و در مقطع کارشناسی در قالب ۱۳۶ واحد درسی ارائه خواهد شد.
    رشته زبان و ادبیات کردی برای اولین بار در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ در کنار زبان و ادبیات عربی و فارسی قرار گرفته است.

    دروس اصلی رشته زبان و ادبیات کردی
    بختیار سجادی، رئیس شورای راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان: در این رشته ۹ درس پایه‌ای مانند دستور زبان کردی، آواشناسی و واج‌شناسی، پیشینه زبان کردی، لهجه‌شناسی، مرجع شناسی و ۳۰ درس اصلی مانند متون ادبی نظم و نثر کلاسیک و معاصر، ادبیات شفاهی و فولکلور، ادبیات تطبیقی، تاثیر قرآن در ادبیات کردی و ۱۴ درس تخصصی مانند تاریخ ۱ تا ۴ ادبیات کردی، سبک‌های ادبی در ادبیات کردی، نقد ادبی در ادبیات کردی و ادبیات داستانی در ادبیات کردی ارائه می‌شود.

    خبر راه‌اندازی این رشته در صفحه فیس‌بوک منسوب به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران هم منتشر شده است.
    آقای روحانی فردا یکشنبه، چهارم مرداد، در بیستمین سفر استانی خود برای اولین بار به استان کردستان سفر می‌کند. او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ بعد از سیستان و بلوچستان بیشترین درصد آرا را در استان کردستان کسب کرد.
    اوایل سال جاری خورشیدی فردین اخلاقیان، رئیس دانشگاه کردستان از راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات کردی “در سایه دولت تدبیر و امید” خبر داده بود اما جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نشده بود.
    پیش از این درخواست‌هایی برای راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات کردی مطرح شده بود، اما این درخواست‌ها همواره مورد مخالفت قرار گرفته بود.
    آموزش زبان مادری و آموزش به زبان مادری از جمله مسائل مورد اختلاف در سال‌های اخیر بوده است. گروهی آموزش به زبان مادری را حق طبیعی افراد می‌دانند ولی در مقابل، مخالفان معتقدند که این مسئله هویت ملی را به خطر می‌اندازد.

  1. 23 ته‌مموز 2015 له‌ 22:59

وەڵامێک بنووسە

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / گۆڕین )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / گۆڕین )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / گۆڕین )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / گۆڕین )

Connecting to %s

%d هاوشێوەی ئەم بلۆگەرانە: